• Allerheiligen! Of toch Allerzielen?

Allerheiligen! Of toch Allerzielen?

Allerheiligen en Allerzielen zijn twee feesten die nogal eens door elkaar worden gehaald. Meestal als mensen Allerheiligen zeggen, bedoelen ze: Allerzielen. Gek is dat niet, want de twee dagen vallen pal achter elkaar op 1 en 2 november. En ze hebben eigenlijk ook alles met elkaar te maken. Alleen: het één is een echte feestdag en het anders is vooral een gedenkdag.

Met Allerheiligen staan we stil bij alle heilige mensen die ooit geleefd hebben en nu bij God in de hemel zijn.

De dag na Allerheiligen is het Allerzielen. Dan staan we stil bij alle mensen die gestorven zijn. Heel speciaal denken we dan aan familieleden, vrienden en parochianen die ons korter of langer geleden ontvallen zijn. We bidden nog eens extra voor hun zielenrust en zegenen de graven. Het is een moment om stil te staan bij de eindigheid van ons aardse leven en vooruit te kijken naar ons leven bij God.
Wij namen het afgelopen jaar in onze kerk afscheid van:

Mevr. Phil Cox-Bormans        89 jaar
        Mevr. Tiny Penners-Schurgers        99 jaar
        Mevr. Mia Höppener-Severeijns        97 jaar
        Mevr. Els van Daal-Meuffels        85 jaar
        Mevr. Annie Coumans-van Daal        85 jaar
        Mevr. Gerda Franssen-Verjans        90 jaar
        Mevr. Truus Alberts-Thissen        86 jaar

In de mis op zondag 29 oktober om 11.30 uur steken we een kaars aan en gedenken we onze dierbaren overledenen